Ámorváró falatok
azaz a lazac és zöldborsóhab találkozása egy tányéron

A lazac egy igazi klasszikus, elegáns étel, a Valentin napi menüsorba is bátran beilleszthetjük (így garantáltan rózsaszínebben látjuk majd a világot)! A zöldborsó köretbe ezúttal egy kis csavart vittem, szifon segítségével lágy habbá alakítottam. Kínálhatjuk kisebb adagokban vendégváróként, előételként, de egy könnyed főfogás is lehet, ami után marad hely a desszertnek is.

amorva.jpg

Hozzávalók:  

  • 300g lazacfilé
  • vaj
  • olívaolaj

A lazacfilét a lehető legegyszerűbb módon készítettem el. Teflon serpenyőben egy evőkanál vajat olvasztottam némi olívaolaj hozzáadásával. Mikor már kellően felmelegedett, a halat (előbb bőrével lefelé-megsózva) kb. 4-5 percig sütöttem mindkét oldalán. (Ügyeljünk rá, hogy ne süssük túl, mert az élvezhetetlen, száraz állagot eredményez.) 

Zöldborsóhab

Hozzávalók:

  • habszifon + 1 habpatron
  • 200 g zöldborsó
  • fehér bors

A zöldborsót megfőztem annyi vízben, amennyi épp ellepte, sóztam, borsoztam. (Kb. 5 perc főzési idő elég, hisz nem szeretnénk, hogy a borsó színe kifakuljon.) Ezután turmixoltam, szűrőn átpasszíroztam, majd habszifonba töltöttem, melyhez egy habpatront tekertem. A végeredmény egy igazán habos, lágy, ízbomba lett! (Ne keseredjünk el, ha nincs otthon habszifonunk, akkor dolgozzunk a leturmixolt borsópürével.) 

Tálalás:

Én ezt a fogást előételnek szántam, így a következőképp tálaltam: 
A tányér közepére zöldborsóhabot nyomtam a szifonból. A lazacot nagyobb darabokra tördeltem, s ezt helyeztem a habra, aminek a tetejére kígyóuborka és édeskömény szeletek kerültek. A tetejét vérnaranccsal és citrommal díszítettem, mellé pedig karalábévájóval formázott,főtt cékla gömböket tettem. 

amorv.jpg

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroholic.blog.hu/api/trackback/id/tr437165133

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gastroholic

kulináris élménytúra Ewínyenc falatok fanatizmus a konyhában gasztrosikk és gasztrosokk

Friss topikok

süti beállítások módosítása