Fésűkagyló cukkiniágyon, avókádómajonézzel
Szentül állíthatom: könnyed, nyárias, fenséges

A nyár nagy slágerei között minden évben dobogós helyen szerepelnek a tenger gyümölcsei, kagylók, rákok, halak fogyasztása, a toplistás éttermekben az év javarészében ki is elégíthetjük efféle vágyainkat, én viszont amondó vagyok, ha lehetőségünk adódik frissen beszerezni őket / mert ugye aki keres, az talál! /, ne óckodjunk az otthoni elkészítéstől, hiszen pofon egyszerű, és millióféleképpen variálható az évszakban fellelhető idényzöldségekkel-gyümölcsökkel. Én egy több komponensből álló - mégis elemenként nagyon könnyen készíthető fogással készültem

st_jakab2.jpg

Hozzávalók:

  • fejenként 2 db St.Jakab kagyló
  • 1 avokádó
  • 1 cukkini
  • 5-6 fej kelbimbó
  • 50 g bacon  vagy szárított sonka
  • 2 ek majonéz
  • 1 ek vaj
  • 1/2 lime 
  • olívaolaj
  • só, bors ízlés szerint

 st_jakab1.jpg

Elkészítés:

Egy egész cukkinit vékony, 2-3 mm-es lapokra szeletelek, sózom, pihentetem, majd 1 ek olívaolajon oldalanként néhány percig készre sütöm. Eközben egy lábasba vizet forralok, majd a megtisztított kelbimbókat blansírozom  /a forró vízbe teszem néhány percre, majd jeges vízben sokkolom- így megtartja színét és roppanós állagát/. 3-4 szelet bacont a lehető legkisebbre csíkozok, serpenyőben pirult morzsára sütöm.

Avokádós majonéz: 1 db avokádó húsát 2 ek majonézzel elegyítek, fél lime levével higítom, sózom, borsozom, majd mikor elértem a kellően krémes állagot, habzsákba töltöm.

Szent Jakab kagyló:
Bár én abban a szerencsés helyzetben voltam, hogy sütés előtt néhány órával nyitottam és tisztítottam őket, ezt bátran bízhatjuk a halárusra, illetve ha fagyasztottal dolgozunk, ne felejtsük el leválasztani a kagylóról azt a pici tapadóizmot, aminek segítségével a házhoz ragad. 
Forrósítsunk fel egy nem tapadó serpenyőt 1 ek olívaolajjal. Mikor elég meleg a felület, helyezzük rá a kis henger alakú kagylókat /rostjaival állítva/ , majd mozgatás nélkül ! süssük oldalanként 2-2 percig. Így megfelelő kérget kap majd a felszíne, belül pedig szaftos, ruganyos /de mégsem rágós/ marad. Az utolsó fél percben adjunk hozzá 1 ek vajat, és amint felolvadt, locsolgassuk meg vele néhányszor. Sózzuk oldalanként tengeri sóval.

st_jakab3.jpg

Tálalás:

A tányér aljára helyeztem a cukkinikorongokat, majd a tetejére kerültek a Szent Jakab kagylók, oldalról pedig a blansírozott kelbimbókkal dúsítottam, aminek a levélkéit a habzsákból kinyomva avokádós-majonézzel töltöttem. Végül bacon morzsával szórtam meg, apró fűszernövény levelekkel és hártyavékony hónapos retekkel díszítettem. 
Bontsunk mellé egy üveg roppanós, friss, száraz fehérbort, és kész is ez a kis könnyed, nyárias, fenséges fogás. ENJOY

 

A bejegyzés trackback címe:

https://gastroholic.blog.hu/api/trackback/id/tr898907558

Kommentek:

A hozzászólások a vonatkozó jogszabályok  értelmében felhasználói tartalomnak minősülnek, értük a szolgáltatás technikai  üzemeltetője semmilyen felelősséget nem vállal, azokat nem ellenőrzi. Kifogás esetén forduljon a blog szerkesztőjéhez. Részletek a  Felhasználási feltételekben és az adatvédelmi tájékoztatóban.

Nincsenek hozzászólások.

Gastroholic

kulináris élménytúra Ewínyenc falatok fanatizmus a konyhában gasztrosikk és gasztrosokk

Friss topikok

süti beállítások módosítása